الكلمـــــــات

الدنيا كلام ... بنسمعه او بنقراه او بنشوفه او بنفكر فيه... بس فى النهايه مجرد كلام

Name:
Location: Cairo, Egypt

Sunday, July 30, 2006

افكــــــــــــــــــــــــار


تحمل هذه التدوينه مجموعه من الافكار سمعتها او فهمتها او فكرت فيها خلال رحلتى الاخيره

انا- باهرج- : تقدر تقولى ايه فرق هنا عن مصر؟؟
صديق سويسرى مصرى : البلاد دي حره يا احمد

**********************

انا : البلد دى خضره جدا
صديق سويسرى مصرى :على فكره سويسرا بتصدر قمح واللى علمهم يزرعوه كانت بعثه من الكنيسه المصريه
الا هى مصر بتصدر ايه دلوقتى؟؟
انا : الطرشه

**********************

انا : اخر مره شفت فيها فيلم عربى كان امتى ؟؟
صديق المانى كان مصرى فى يوم من الايام : ياااااااااه من يجي 6 سنين
معاك حاجه؟؟
انا : معايا
سمعت عن اللمبي؟

**********************

صديق المانى كان مصرى فى يوم من الايام : -يضحك بعد مشاهده اللمبى - الله يخرب بيت العمده الالى بتاعكم خلى الناس اتهبلت

**********************

الناس دى فرافير...... فاكرين نفسهم سياح وهما فى بلدهم

**********************

صديق سويسرى - فى بازل - : دى "لا روش" بيعملوا هنا كل انواع المخدرات لو نزلت هنا ممكن يدوك جرعه ببلاش الناس هنا عاليه طول الوقت

**********************

انا : هو اللى انا شامه ده بانجو
ولا انا بيتهيالى ؟؟
صديق سويسرى - فى بازل - : دى ماريجوانا

**********************

صديق المانى كان مصرى فى يوم من الايام : تعرف فيه احصائيه بتقول ان فى زيورخ من كل اربع بنات فيه بنت شغاله فى المسخره

***********************

انا بعد صلاه الجمعه: هو الراجل التركي ده أذن اربع مرات ليه ؟
صديق المانى كان مصرى فى يوم من الايام : ما تسالش ما تسالش انت مش عملت اللي عليك وخلاص ؟

***********************

صديق سويسرى : مبارك الرئيس المصري هو اقرب حكام المنطقه للرئيس الامريكي ؟
مش كده ؟
يا نهار اسود ...... ده احنا متصيتين يا جدعان

***********************

صديق سويسرى مصرى : ايه اكتر حاجه هتوحشك لما ترجع مصر؟
انا : القطارات و الاسفلت والموز باللبن الى اسمه ايمي

***********************

صديق المانى كان مصرى فى يوم من الايام : ايه مالك ؟
انا : زهقت عايز اروح
صديق المانى كان مصرى فى يوم من الايام : من 10 ايام يا ابنى ؟
انا : ما هو لسه 10 كمان يا عم وبعدين اهلي وحشوني يا اخي
صديق المانى كان مصرى فى يوم من الايام : ده علي كده احنا ولاد كلب بقي؟

***********************

صعب عليا صلاح اوي و هو عمال يفرجني علي المحلات الكبيره والشوارع النضيفه ولسان حاله بيقول: انت ازاي مش مبهور باللي انا سبت مصر عشانه؟؟

***********************

بياع كردي : انا من سوريا
صحيح احنا ما كناش محبوبين هناك
بس احنا زعلنا اوي لما سمعنا اخبار لبنان

***********************

عامل في مطار القاهره : يا محمد بيه
عطوه باشا بيقولك خلص الجوازات دي الاول

انا - واقف اول واحد وباكلم اللي ورايا -: حمد لله علي السلامه
اهو احنا كده وصلنا مصر

9 Comments:

Blogger karakib said...

تدوينه جميله ... عميقه اوي بس للي يفهم ..
سمعت عن اللمبي؟
البلاد دي حره يا احمد
ده احنا متصيتين يا جدعان
الا هى مصر بتصدر ايه دلوقتى؟؟
بياع كردي : انا من سوريا
صحيح احنا ما كناش محبوبين هناك
------------------------------
نتراقص رقصه المذبوح الاخيره في اوطان مهلهله ... مجروح الانسان .. ينزف ...
و كان يحتضر ببطء ... اما الان فقد اصبح ميل المنحدر خطرا ... خطر جدا...
--------------------------------
انتوك

5:22 AM  
Blogger kalam said...

شكرا يا انتوك انك خدت بالك انا اقصد ايه
انا كنت بدات احس انها تدوينه فاشله

6:01 AM  
Blogger ... said...

بدأت أشك انك جربت الماريجوانا
!!!!
حمدالله على سلامتك وابتسم

انت فى بلدك

بكل قرفها بلدك

7:26 AM  
Blogger kalam said...

ليه بس هو انا هيست اوي كده ؟؟؟
:)
الله يسلمك
ووالله ما نسيت مصر ثانيه واحده

7:34 AM  
Blogger Gid-Do - جدو said...

حمد الله على السلامة ياابو حبيبة
انا بعد معاك تنازلى اقترح تحط عداد على المدونة ـ مصر عمرها ماتغيب عن خاطر ولادها هو فية حد ينسى امه؟

12:19 PM  
Blogger kalam said...

خلاص يا جدو النهارده اول يوم في الشهر التاسع
احنا منتظرين الانسه تشرف في اي وقت

11:51 PM  
Blogger M. El-Hajj said...

حمد الله عالسلامة يا معلم

6:31 AM  
Blogger kalam said...

الله يسلمك يا باشا

6:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

best regards, nice info http://www.vitamins8.info/Novo-buspirone.html Lipitor 2c legs Free insest sex story College financial planning retirement Zetia and lipitor odds in vegas for sports lipitor nervous stress Lipitor and organizations http://www.arrythmia-lipitor.info/lipitor-for-atherosclerosis.html sex toys used for the first time Pos barcode scanner 301 automatic diy gate http://www.ppc-advertising-0.info/058lifeheroweek01index_pay_per_click.html Perfume replacement parts canada

12:53 PM  

Post a Comment

<< Home